Drodzy Uczniowie! Drodzy Rodzice!

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami od marca rozpoczynamy nasz szkolny projekt E-mail Zaufania. Od tej pory możecie zgłaszać wszelkie trudności, uwagi czy pytania na adres e-mail: psycholog.sp79@gmail.com. Projekt powstał, by wszyscy czuli się bezpieczniej, by zapewnić przyjazną atmosferę oraz by sięganie po pomoc było dla Was jeszcze łatwiejsze. Dzięki Waszym wiadomościom i sygnałom możliwe będzie reagowanie w sytuacjach kryzysowych, aby zapewnić Wam niezbędną pomoc i wsparcie. 

Napiszcie:

  • Jeśli obawiacie się konkretnych zdarzeń lub osób;
  • Jeśli któremuś z Waszych kolegów lub koleżanek czy bliskich dzieje się krzywda;
  • Jeśli byliście świadkami czynów niezgodnych z prawem, a obawiacie się zawiadomić o tym osobiście;
  • Jeżeli chcecie uzyskać poradę,
  • W każdym innym przypadku, kiedy czujecie, że powinniście zareagować lub potrzebujecie pomocy.

Za pomocą wiadomości możecie również:

  • Wyrazić podziękowania i inne ciepłe słowa członkom społeczności szkolnej;
  • Podzielić się spostrzeżeniami i uwagami dotyczącymi spraw szkolnych;
  • Zgłaszać pomysły, propozycje i sugestie dotyczące życia szkoły.

Na Wasze wiadomości odpowiadać będzie psycholog szkolny. Pomoc zależna będzie od rodzaju zgłoszonej sprawy. Dzięki „E-mailowi Zaufania” możecie również poprosić o pomoc ze strony Dyrekcji szkoły, pedagoga szkolnego, nauczycieli, wychowawców, a także innych osób lub instytucji zajmujących się udzielaniem pomocy osobom potrzebującym.

Regulamin korzystania z E-maila Zaufania:

  1. Nikt Cię nie będzie oceniać. Możesz napisać w każdej sprawie, która jest dla ciebie trudna.
  2. Wszystko, o czym napiszesz pozostanie tajemnicą, chyba, że zagrażałoby to czyjemuś zdrowiu, życiu lub bezpieczeństwu.
  3. Każde zgłoszenie będzie traktowane indywidualne, z dyskrecją i szacunkiem.
  4. Twój list może być anonimy, ale by ułatwić udzielenie odpowiedniej pomocy podaj tyle danych, ile możesz ujawnić, takich jak imię, klasę, dane osób, których wiadomość dotyczy.
  5. Nie traktuj tej korespondencji jako żartu.